Kære kunde,

Vi leverer med GLS i Danmark og tilbyder fri fragt på alle ordrer over 600 DKK.

Hvis ikke du ønsker at kvittere på chaufførens scanner, kan du udstede en midlertidig fuldmagt og få pakken leveret foran din dør i stedet. Fuldmagten skal printes og hænges synligt for GLS' chauffør. Du finder den her. Hvis ikke du har mulighed for at printe, kan du lave en digital engangsfuldmagt her.

Skulle der komme ændringer i forhold til levering, vil vi opdatere informationen her på siden og kontakte dig, hvis du bliver berørt af ændringerne.
Vi sidder klar til at hjælpe, hvis du har spørgsmål. Skriv til kundeservice@liewood.dk eller ring på tlf. 89 87 98 62

OBS! Vores returadresse er:
System Transport A/S
Transportcenter Alle 19 - 21
7400 Herning
Levering Port 3.
Denmark
Att. LIEWOOD A/S

Vilkår og handelsbetingelser

Følgende generelle vilkår og salgsbetingelser vedrører tilbud og salg af produkter på websitet www.liewood.dk og www.liewood.com, ejet og opretholdt af LIEWOOD A/S, Blegdamsvej 124, 2100 København Ø, CVR nr. 36971509. Anmodninger om oplysninger skal sendes til kundeservice@liewood.dk.

Bestilling
LIEWOOD's webshop er åben 24 timer i døgnet. Webstedet kan midlertidigt være nede under vedligeholdelse. Du skal være fyldt 18 år og have et gyldigt kreditkort for at handle på vores webshop Hvis du ikke er fyldt 18 år endnu, kan du få en på 18 år eller over til at handle for dig.

Hvordan bestiller jeg?

  1. Find det produkt du kan lide og vælg evt. din ønskede størrelse. Klik derefter på Tilføj til kurv. I indkøbskurven skal du acceptere vores vilkår og betingelser, og så kan du klikke på knappen Til kassen nederst på siden, når de ønskede produkter er lagt i indkøbskurven.
  2. Fortsæt gennem checkout processen og vælg enten:
    1. at udfylde dine detaljer navn, fragtadresse osv. eller
    2. at oprette en kundekonto til fremtidig brug.
  3. Du kan kontrollere produkterne og det totale beløb i checkout.
  4. Klik på Fortsæt til levering, når du har udfyldt alle oplysningerne.
  5. Kontroller derefter, om din forsendelsesadresse er korrekt. Vælg din forsendelsesmetode, og klik på Fortsæt til betaling.
  6. Når du har indtastet dine kreditkortoplysninger og klikker på knappen Fuldfør bestillingen, har du lavet en bindende aftale på købet af dine varer.
  7. På nuværende tidspunkt er din ordre stadig underlagt vores accept. Når vi har accepteret din ordre, vil vi få en tilladelse fra dit kreditkortselskab for beløbet på ordren. Vi trækker ikke penge fra dit kort på dette tidspunkt, men beløbet kan reserveres på din konto. Dette er en normal proces med banker og kreditkortselskaber. Hvis dit kreditkort ikke er godkendt, vil din ordre ikke blive behandlet yderligere, og vi kontakter dig via e-mail med yderligere oplysninger.
  8. Direkte efter at du har godkendt din bestilling, vil du modtage en bekræftelses-e-mail, herunder med vilkår og betingelser for din bestilling.

 
Betaling
Vi modtager betaling med Visa, VisaDankort, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Debit og Maestro - samt Mobile pay og Apple Pay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når ordren afsendes.

Der opkræves ingen kreditkortgebyrer af os. Bemærk venligst, at det ikke er muligt for os at opkræve et højere beløb end det, der er godkendt af dig. Betalingen behandles via Navision systemer gennem en Nets godkendt og certificeret, sikker betalingsløsning.

Fragt og levering i Danmark
LIEWOOD tilbyder fri fragt på alle ordrer over 600,- DKK med levering til Danmark
Ordrer under 600,- DKK sendes med fragtpriser fra 35-50,- DKK.

Alle danske ordrer afsendes med GLS fra vores lager i Danmark. Du vil modtage en e-mail med forsendelsesoplysninger, når din pakke er på vej.

Levering

Vi behandler din ordre så hurtigt som muligt. Alle ordrer behandles på vores lager i Danmark. Alle kunder, der betaler med kreditkort, bliver dog underlagt en validering, og LIEWOOD forbeholder sig retten til at udsætte leveringen af en ordre, hvis vi mener, at der er brug for yderligere sikkerhedskontrol. Når din ordre er afsendt, sender vi dig en e-mail med pakkens trackingnummer.
Levering med GLS kan tage 1-3 hverdage inklusiv behandling fra varehus.


OBS. Hvis din ordre er leveret til en pakkeshop, skal du huske at afhente den, inden den sendes retur. Omkostninger forbundet med returforsendelse betales af dig og dækkes ikke af LIEWOOD A/S.


Annullering af ordrer før afsendelse
Det er muligt at annullere din ordre, hvis den endnu ikke er pakket og afsendt fra vores lager. Hvis du ønsker at annullere en ordre, skal du venligst kontakte os hurtigst muligt pr. e-mail eller telefon: 

Mandag til fredag fra 8-16 
Tlf. 89 87 98 62
Mail kundeservice@liewood.dk

Fortrydelsesret 
Du har 15 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 15 dage efter den dag, du har modtaget din ordre. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 15 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@liewood.dk og benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage ordren uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Ombytning
Hvis du ønsker at bytte en vare, til en anden størrelse, farve eller style, bedes du venligst gøre dette ved at placere en ny ordre på vores webshop. Varen, du ikke ønsker at beholde, bedes du sende retur til vores lager. Se hvordan du returnerer en vare i nedenstående afsnit Returnering.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen retur til os.

Du skal betale porto og eventuelle andre udgifter forbundet med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind for at forhindre skader under transport. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Du er ansvarlig for at pakken kommer frem til vores lager. Vi anbefaler, at du benytter den originale emballage.

Vi anbefaler at du anvender track and trace, så du hele tiden kan følge pakken.

Hvis ikke varerne modtages i original stand og emballage, vil vi efter omstændighederne lave et fradrag i refunderingen svarende til varernes fald i værdi. Læs mere under varens stand, når du sender den retur.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder fx for meget store ordre. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 500 kr.


Varerne sendes til:

System Transport A/S
Transportcenter Alle 19 - 21
7400 Herning
Levering Port 3.
Denmark
Att. LIEWOOD A/S

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til ovenstående adresse, som er LIEWOOD A/S’s lager.
Vi modtager ikke pakker, der sendes til pakkeshops, drop-off’s eller collection points.

Sådan kan du returnere dine varer:
Download din returseddel HER

  1. Send dine returvarer til os senest 14 dage efter du har meddelt, at du ønsker at fortryde købet.
  2. Udfyld retursedlen og send den sammen med de varer, du ønsker at returnere. Husk at skrive dit fulde navn og ordrenummer.
  3. Pak dine varer forsvarligt ind. Skader påført under transport er dit ansvar. Hvis ikke varerne modtages i original stand og emballage, kan vi lave et fradrag i refusionen svarende til varernes fald i værdi.
  4. Ved forsendelsen skal du huske at vælge erhvervslevering (ikke pakkeshop).
    OBS. Vi anbefaler, at du benytter GLS, UPS eller PostNord. Vi anbefaler ikke DAO/CoolEurope på nuværende tidspunkt.
    OBS. Vi anbefaler at du sender dine returvarer som pakke, da du her får tildelt et track and trace-nummer. Du får ikke tildelt et track and trace-nummer, hvis returvarerne sendes som brev. Bevar altid kvitteringer for forsendelsen. Bortkommende returpakker er ikke LIEWOOD A/S’s ansvar.
  1. Omkostninger forbundet med returforsendelse betales af dig og dækkes ikke af LIEWOOD A/S.

 
Varernes stand, når du sender den retur
Hvis varerne er blevet brugt på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer, kan det medføre en værdiforringelse af varerne. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varerne.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, vil vi refundere dit købsbeløb. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Refunderingen vil blive indbetalt på det betalingskort, der oprindeligt blev benyttet til købet af dine varer. Hvis du har betalt med MobilePay, vil refunderingen blive indbetalt på det tilknyttede betalingskort.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret
Når du handler hos os, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis varen er købt på vores hjemmeside bedes du indsende din reklamation her

Hvis varen er købt hos en forhandler skal forhandleren behandle din reklamation. 

Ofte er det ikke nødvendigt at sende varen retur - men hvis vi beder dig sende varen retur, skal den sendes til:

System Transport A/S
Transportcenter Alle 19 - 21
7400 Herning
Levering Port 3.
Denmark
Att. LIEWOOD A/S

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis du er berettiget til en refundering, vil denne finde sted indenfor 14 dage efter vi har godkendt reklamationen. Er reklamationen berettiget, og har du sendt varen retur til os, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Persondatapolitik 
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 
Personoplysningerne registreres hos LIEWOOD A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 
Den dataansvarlige på liewood.dk er LIEWOOD A/S

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: webshop@liewood.com

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: webshop@liewood.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
 
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Varemærke og ophavsret
Alle produktdesigns, produktnavne og indholdet på denne webshop er beskyttet af internationale love om ophavsret og varemærker. Du må ikke bruge produktdesign, produktnavne eller varemærker, der præsenteres på denne side uden forudgående skriftligt samtykke fra LIEWOOD A/S. Disse vilkår og betingelser er underlagt dansk lovgivning og enhver tvist vedrørende dette website, dets tjenester eller vilkår og betingelser skal afklares af domstole i Danmark.

Indholdsbeskyttelse
LIEWOOD A/S tilstræber at levere nøjagtigt og opdateret indhold på denne webshop. Desværre kan der lejlighedsvis være prisændringer, udsolgte varer og andre utilsigtede fejl på vores webshop. LIEWOOD A/S kan kun holdes ansvarlig, hvis det følger af dansk ret.

Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og sendes til kundeservice@liewood.dk, hvis fortrydelsesretten gør sig gældende.

Til:
System Transport A/S
Transportcenter Alle 19 - 21
7400 Herning
Levering Port 3.
Denmark
Att. LIEWOOD A/S
kundeservice@liewood.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_______________________________________________________________

 

Bestilt den: ________________  Modtaget den: __________________

 

Forbrugerens navn: _______________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  _________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________     

Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 07.03.2023